ALGEMENE VOORWAARDEN KISSGEBOORTEKAARTJES.NL

Inhoudsopgave:

 
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de Ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - Verplichtingen van de Consument tijdens de Bedenktijd
Artikel   8 - Uitoefening van het Herroepingsrecht door de Consument en kosten daarvan
Artikel   9 - Verplichtingen van de Ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting Herroepingsrecht Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 
Artikel 1 – Definities
 
In deze voorwaarden wordt verstaan onder de volgende begrippen, geschreven met een hoofdletter:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de Consument producten, Digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een Overeenkomst op afstand en deze zaken, Digitale inhoud en/of diensten door de Ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de 
Ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn 
Herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of Digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de Consument of Ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) 
Digitale inhoud en/of diensten op afstand aan Consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de Ondernemer en de Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, Digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese Modelformulier voor herroeping;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat Consument en Ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
 
Artikel 2 - Identiteit van de Ondernemer
De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Awesome & Sparkles B.V. Statutair gevestigd te:
Sint nicasiusstraat 10
5614 CG Eindhoven 
Telefoon: 040 – 2868310
e-mail: info@kissgeboortedeco.nl KvK nummer: 61982180
BTW nummer: 854578511B01
 
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de 
Ondernemer en op elke tot stand gekomen Overeenkomst op afstand tussen 
Ondernemer en Consument. Ondernemer behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De gewijzigde Algemene Voorwaarden zijn van kracht vanaf het moment van plaatsing op haar website.
2. Voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de Ondernemer voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de Ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de Overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de Consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is c.q. wordt vernietigd, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven
Artikel 4 - Het aanbod
1. Alle aanbiedingen van de Ondernemer zijn geheel vrijblijvend en kunnen te alle tijde worden gewijzigd.
2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, Digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als de Ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, vormen deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of Digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Ondernemer niet.
4. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. 4.    De Ondernemer kan de Consument de mogelijkheid bieden tot levering van een kosteloze eerste proefdruk. Voor elke opvolgende proefdruk kan Ondernemer kosten in rekening brengen bij de Consument.
 
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden en pas nadat de Ondernemer de aanvaarding van het aanbod heeft bevestigd.
2. Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, komt de overeenkomst pas tot stand nadat  de Ondernemer de aanvaarding van het aanbod door de Consument heeft bevestigd. 
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal de Ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De Ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst op afstand. Indien de Ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De Ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of Digitale inhoud aan de Consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de Ondernemer waar de Consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of Digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de Consument een Herroepingsrecht heeft, het Modelformulier voor herroeping.
6.    In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
 
Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij producten:
1. De Consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een Bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Ondernemer mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde Bedenktijd gaat in op de Dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de Dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De Ondernemer mag, mits hij de Consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen:de Dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de Dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De Consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Ondernemer mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde Bedenktijd gaat in op de Dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde Bedenktijd voor producten, diensten en Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over Herroepingsrecht:
5. Indien de Ondernemer de Consument de wettelijk verplichte informatie over het 
Herroepingsrecht of het Modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de Bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde Bedenktijd.
6. Indien de Ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de Consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke Bedenktijd, verstrijkt de Bedenktijd 14 dagen na de Dag waarop de Consument die informatie heeft ontvangen.
 
Artikel 7 - Verplichtingen van de Consument tijdens de Bedenktijd
1. Tijdens de Bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De Consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product alsde Ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het Herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het Herroepingsrecht door de Consument en kosten daarvan
1. Als de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het Modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de Ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de Dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de Consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de Ondernemer. Dit hoeft niet als de Ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De Consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de Bedenktijd is verstreken.
3. De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de Ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het Herroepingsrecht ligt bij de Consument.
5. De Consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de Ondernemer niet heeft gemeld dat de Consument deze kosten moet dragen of als de Ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de Consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. De Consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde Digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de Bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn Herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de Ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de Consument te bevestigen.7.     Als de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, worden alle Aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
 
Artikel 9 - Verplichtingen van de Ondernemer bij herroeping
1. Als de Ondernemer de melding van herroeping door de Consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De Ondernemer vergoedt alle betalingen van de Consument, inclusief eventuele leveringskosten door de Ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de Dag waarop de Consument hem de herroeping meldt. Tenzij de Ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de Consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De Ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
4. Als de Consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan degoedkoopste standaardlevering, hoeft de Ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
 
Artikel 10 - Uitsluiting Herroepingsrecht
De Ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het Herroepingsrecht, maar alleen als de Ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, Digitale inhoud en/of diensten door de Ondernemer worden aangeboden aan de Consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, Digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de 
Consument; en
b. de Consument heeft verklaard dat hij zijn Herroepingsrecht verliest zodra de 
Ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Volgens specificaties van de Consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
5. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
6. De levering van Digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de 
Consument; en
b. de Consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn Herroepingsrecht verliest.
 
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de Ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de Ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van een Duurovereenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van een 
Duurovereenkomst zijn alleen toegestaan indien de Ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de Consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang vande Dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5.    De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw en verzendkosten en exclusief de kosten van enveloppen.
 
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De Ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de Ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de Ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de overeenkomst tegenover de Ondernemer kan doen gelden indien de Ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de Ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de Consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
 
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De Ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan de Ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de Ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren en trachten deze uiterlijk binnen 30 dagen uit te voeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen en met voorbehoud van overmacht. De Consument kan aan een overschrijding van een leveringstermijn nimmer enig recht op schadevergoeding ontlenen. 
4. Opgegeven levertijden gelden bij benadering en zijn nimmer te beschouwen als fatale termijnen. 
5.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Ondernemer tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan de Ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
7. Producten die op verschillende momenten zijn besteld en/of geproduceerd worden, kunnen een afwijking in kleur vertonen. Een verschil in kleur als gevolg van het bestellen van producten op verschillende momenten komt voor rekening van de Consument.
 
Artikel 14 – Overmacht
1. Indien de uitvoering van de overeenkomst wordt verhinderd of uitermate bezwaarlijk wordt door omstandigheden die bij het aangaan van de overeenkomst niet te verwachten waren en die buiten de invloedsfeer van de Ondernemer liggen, is de Ondernemer gerechtigd de uitvoering en levering van de bestelling van de Consument op te schorten dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden. De Ondernemer is in dat geval niet verplicht tot enige schadevergoeding.
2. Onder de lid 1 vermelde omstandigheden wordt onder andere (maar niet uitsluitend) verstaan de omstandigheid dat leveranciers niet of niet tijdig voldoen aan hun verplichtingen jegens de Ondernemer, het weer, brand, verlies of diefstal van gereedschappen, het verloren gaan van te verwerken materialen alsmede technische problemen van de site, internet en telefoonverkeer. 
3. De Consument kan aan de opschorting of ontbinding van de uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht nimmer enig recht op schadevergoeding ontlenen. 
 
Artikel 15 – Aansprakelijkheid 
1. Onverminderd de garantiebepalingen is de Ondernemer nimmer gehouden tot schadevergoeding welke meer bedraagt dan het door de Consument bestede aankoopbedrag.
2. De Ondernemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade. 
3. De Ondernemer vervaardigt de door de Consument bestelde producten volgens de door de Consument aangeleverde gegevens. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor fouten en gebreken in de door de Consument verstrekte gegevens aan de hand waarvan de Opdrachtgever de overeenkomst uitvoert.
 
Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud
De eigendom van producten gaat op de Consument over wanneer de Consument aan alle financiële verplichtingen jegens de Ondernemer heeft voldaan. 
 
Artikel 17 – Intellectuele eigendomsrechten
1. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder maar niet beperkt tot merken, handelsnamen, auteursrechten met betrekking tot www.kissgeboortekaartjes.nl alsmede tot de door de Ondernemer aan de Consument ter beschikking gestelde producten, materialen en informatie, waaronder mede inbegrepen (het uiterlijk van) monsters, verpakkingen, labels, de vormgeving, de samenstelling en/of specificaties van monsters, producten, alsmede technische en commerciële knowhow, modellen, mallen, ontwerpen en designs, zijn eigendom van de Ondernemer en/of van haar leveranciers. 
2. Indien de Consument zelf een product samenstelt en daarvoor gebruik maakt van beeldmateriaal anders dan op de website van de Ondernemer aangeboden materiaal, dan vrijwaart de Consument de Ondernemer en/of haar licentiegevers voor aanspraken van derden op grond van inbreuk op hun intellectuele eigendomsrechten, inclusief portretrechten.
3. Het is de Consument niet toegestaan om enig onderdeel van de website www.kissgeboortekaartjes.nl te verveelvoudigen en/of openbaar te maken  zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Ondernemer. 
Artikel 18 - Duurovereenkomsten: duur, opzegging en verlenging Opzegging:
1. De Consument kan een Duurovereenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De Consument kan een Duurovereenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 3.    De Consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: -          te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
-          tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; -          altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de Ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. Verlenging:
4. Een Duurovereenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, zal niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. Een Duurovereenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, wordt alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd met inachtneming van een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6.     
Duur:
7.    Als een Duurovereenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de Consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
 
 
Artikel 19 – Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de Consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de Dag nadat de Consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan Consumenten mag de Consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de Consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Ondernemer te melden.
4. Indien de Consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,nadat hij door de Ondernemer is gewezen op de te late betaling en de Ondernemer de Consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de Ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot EUR 2.500,=; 10% over de daaropvolgende EUR 2.500,= en 5% over de volgende EUR 5.000,= met een minimum van € 40,=. De Ondernemer kan ten voordele van de Consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
 
Artikel 20 – Klachtenregeling
1. De Ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedureen behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Ondernemer.
3. Bij de Ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
 
Artikel 21 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de Ondernemer en de Consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De rechtbank binnen het arrondissement Oost-Brabant is bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben.
 
Artikel 22 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager
 
 
Artikel 22 – Privacyreglement 
1. De Consument verleent hierdoor toestemming aan de Ondernemer om haar persoonsgegevens op te nemen, te gebruiken en te verwerken ter uitvoering van de bestellingen en de overeenkomst van/met de Consument. De persoonsgegevens zullen door de Ondernemer, opgenomen, gebruikt en verwerkt worden  conform het privacyreglement van de Ondernemer.
2. Het volledige privacyreglement is geplaatst/te vinden op de website www.kissgeboortekaartjes.nl. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PRIVACY POLICY KISSGEBOORTEKAARTJES.NL

 

www.Kissgeboortekaartjes.nl.nl (hierna: “de Website”) is een website van Awesome & Sparkles B.V., statutair gevestigd te Eindhoven (hierna:“A&S”). A&S informeert u graag over de wijze waarop en de doelen waarvoor zij uw gegevens verwerkt.

 

Verwerkingsdoelen

Gegevens die u aan A&S verstrekt worden door A&S verwerkt voor algemene zakelijke doeleinden, zoals het leveren van een dienst, het verlenen en verbeteren van service en diensten, identificatie en onderzoek. Bij de verwerking van gegevens die door u worden verstrekt kan A&S derden (bewerkers in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens) inschakelen.

A&S verwerkt persoonsgegevens over u doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Wij verwerken voor- en achternaam, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, gegevens over uw activiteiten op onze website. We verwerken geen bijzondere of gevoelige persoonsgegevens.

 

U bent gehouden ervoor zorg te dragen dat aan A&S de correcte gegevens worden verstrekt. Voor zover door u gegevens worden verstrekt die te kwalificeren zijn als persoonsgegevens, verwerkt A&S deze persoonsgegevens uitsluitend conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

A&S verwerkt uitsluitend gegevens die rechtstreeks aan A&S worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat deze aan A&S worden verstrekt. Deze gegevens worden enkel gebruikt conform het bepaalde in deze privacy policy. Door akkoord te gaan met deze privacy policy geeft u toestemming voor het verwerken van uw persoonsgegevens. Onderdeel van de verwerking is het met uw toestemming doorsturen van uw contactgegevens naar door u of door A&S geselecteerde Partners. Uw toestemming voor deze verwerking is te allen tijde weer in te trekken.

Uw gegevens kunnen hiernaast worden verwerkt voor het onderhouden van de goede relatie met u als gebruikers van de Website, onder meer door toezending van informatie over producten en diensten van A&S, tenzij u heeft aangegeven hier geen prijs op te stellen. U kunt zich te allen tijde kosteloos en eenvoudig afmelden voor dergelijke communicatie, voor e-mail onder meer door middel van de daartoe opgenomen afmeldlink in de nieuwsbrieven van A&S.

 

Verstrekking gegevens aan derden

A&S zal de aan haar ter beschikking gestelde gegevens niet met derden, anders dan de hiervoor bedoelde A&S Partners delen tenzij:

  • U hiervoor uw directe en persoonlijke toestemming heeft gegeven;
  • de doorgifte van deze gegevens noodzakelijk is in het kader van een tussen u en A&S gesloten of te sluiten overeenkomst, hieronder verstaan de doorgifte voor zover deze noodzakelijk is in het kader van een bestelling bij A&S of de door A&S te verlenen diensten;
  • A&S dient te voldoen aan een geldig juridisch verzoek, waaronder het dagvaarden of gedagvaard worden, voldoen aan verzoeken van de rechtbank of het opstarten van juridische procedures; of
  • A&S van mening is dat u in strijd handelt met de gebruiksvoorschriften op de website.

 

Cookies

Bij elk bezoek aan de Website wordt automatisch uw (tijdelijke) IP-adres herkend en zo mogelijk de website van herkomst. A&S bewaart en gebruikt deze gegevens niet als individuele (persoons-)gegevens, maar alleen om de navigatie en bezochte pagina's te analyseren om hiermee de bekendheid, functionaliteit en inhoud van de website te kunnen verbeteren.

Om de dienstverlening te optimaliseren worden via de Website in beperkte mate zogenaamde cookies op uw computer geplaatst. Deze cookies worden onder meer gebruikt om interactie van bezoekers met de website bij te houden. A&S maakt gebruik van Google Analytics. Meer informatie over Google Analytics en uw privacy is te vinden via deze link. A&S vraagt uw toestemming voor het plaatsen van cookies. U kunt deze toestemming weigeren. Ook kan de plaatsing van cookies gereguleerd worden via browser-instellingen. De meeste browsers kunnen zodanig worden ingesteld dat cookies worden geweigerd of dat u op de hoogte wordt gesteld, wanneer deze een cookie ontvangt. Voor instructies met betrekking tot het aanpassen van de instellingen van de browser verwijst. A&S naar de leverancier van uw browser.

 

Vragen over privacy policy of verwerkte gegevens

Bij vragen over de privacy policy, of wanneer A&S naar uw mening niet in overeenstemming met deze privacy policy handelt, vragen we u contact met A&S op te nemen middels de gegevens als vermeld onder ‘contact’ op de Website. Op verzoek verleent A&S bezoekers toegang tot alle informatie die van hen wordt verwerkt. Tevens wordt bezoekers de mogelijkheid geboden om eventuele onjuiste gegevens te corrigeren. Hiervoor kan contact worden opgenomen met A&S.

Wijzigingen

A&S is bevoegd deze privacy policy van tijd tot tijd te wijzigen. Indien de wijze waarop uw persoonlijke gegevens verwerkt worden substantieel wijzigt, zult u gewaarschuwd worden door middel van een prominente aankondiging op de website.

 

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@kissgeboortekaartjes.nl A&S zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

 

Beveiliging
A&S neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via info@kissgeboortekaartjes.nl

U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@kissgeboortekaartjes.nl A&S zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

 

Beveiliging
A&S neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via info@kissgeboortekaartjes.nl

 

Deze privacy policy is voor het laatst aangepast op 7 februari november 2018.

 

Op werkdagen voor 14.00 uur besteld is dezelfde dag nog GRATIS verzonden!

     Alle geboortekaartjes zijn 13,5 x 13,5 cm (gevouwen) en worden op hoogwaardige kwaliteit papier geprint.      Alle geboortekaartjes kosten € 1,60 per stuk inclusief btw.

  • Ideal
  • MiniTix
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro